Prava je istina da ni 2012. nije bilo pravog strateškog partnera za preuzimanje 3. maja, nego je na traženje države uskočio Uljanik

  • Kao što tada nije bilo pravog strateškog partnera za 3. maj, nema ga ni sada za Uljanik. Ljut sam na sadašnju garnituru u Uljaniku. Bulić šuti tamo gdje bi morao pričati! Zašto ne kaže da Uljanik nikada nije prošao restrukturiranje?! Zašto ne kaže da i Uljanik, kao i druga brodogradilišta, ima pravo na to? Zašto Uljanik ne bi dobio priliku kao i druga brodogradilišta?

Direktor Uljanik plovidbe i njen najveći pojedinačni vlasnik Dragutin Pavletić otvoreno je za naš list napravio presjek stanja oko Uljanika, onoga što je prethodilo urušavanju tog sustava te je procijenio kakvi bi mogli biti raspleti oko kompanije o kojoj ovisi gospodarska slika Istre. Uljanik plovidba je, samo da objasnimo, kompanija koja u svom vlasništvu ima šest brodova te još tri u managmentu, redom izgrađenih u 3. maju i Uljaniku. Trenutno ti brodovi plove po svjetskim morima prevozeći terete za razne naručitelje. Važno je napomenuti da Uljanik plovidba ni na koji način, osim preko osoba koje su započele karijeru u Uljaniku, nije povezana s tom brodograđevnom kompanijom koja se nalazi na korak do stečaja. U slučaju takvog scenarija za Uljanik to se neće odraziti na funkcioniranje Uljanik plovidbe. Dragutin Pavletić jednu je godinu, počevši sa 2017., bio u Nadzornom odboru Uljanika. Svojevoljno je izašao.

– Kad sam u sredinom 2017. ušao u Nadzorni odbor Uljanika, vidio sam da je vrag odnio šalu. Tada se radio samo jedan brod, “Santiago” je već dugo vremena stajao privezan i ništa se nije događalo. Vidio sam koliko ima ljudi, a da se ništa ne radi. Moglo se naslutiti da stvari neće dobro završiti.

Dubioze velike, gubici ogromni

– Nadu je tada ulijevala ministrica gospodarstva Martina Dalić.

– Potezi koje je u siječnju i veljači prošle godine oko restrukturiranja Uljanika napravila Martina Dalić bili su dobri. Već po bilanci iz 2017. godine bilo je evidentno da Uljaniku nema spasa bez restrukturiranja. Bilo je jasno da su dubioze velike, da su gubici ogromni te da u prilivima nema ničeg pozitivnog što može okrenuti priču. Korigirano revizorsko izvješće za tu godinu utvrdilo je stvarno stanje koje se moglo nazvati katastrofalnim, s potencijalnim rizicima koji su se mogli očekivati. Zato se krajem 2017. krenulo s restrukturiranjem, a početkom 2018. s rescue aidom. Na sjednici koja je održana u Zagrebu, gdje sam bio kao član NO-a, definirani su potezi koje treba povući. Dakle rescue aid od 96 milijuna te u šest mjeseci odabir strateškog partnera. Činilo se da se ide u dobrom smjeru. RH je u tom trenutku bila izložena oko 650 milijuna eura državnih jamstava. S druge strane postoji ono što je vrijednost, asset. Nije tih 650 milijuna nestalo, nego se veliki dio tog iznosa nalazilo u imovini, odnosno u brodovima koji su bili u izgradnji. Sredstva rescue aida su iskorištena za nastavak proizvodnje, a time i završetak samopodizne platforme, čime se umanjila izloženost države po izdanim jamstvima za približno 80 milijardi američkih dolara. Dredger je bio na 80 posto gotovosti, ro-ro je bio tu, pa dvije algomere koje su pak bile najveća opasnost. To su brodovi specijalizirani za prijevoz u kanadskim jezerima i za njih, ako naručitelj otkaže posao, nema drugog tržišta. Svu energiju i novac trebalo je uložiti u završetak gradnje i predaju tih brodova. Nažalost, tek nakon skoro godine dana pokušava se završiti izgradnja dredgera, dok se o ostalim brodovima uopće ne priča. S djelomično izgrađenim brodovima i s ulaganjem od 100 milijuna eura, državna jamstva bi se još smanjila za 400 milijuna eura. Država je, međutim, već platila tri milijarde kuna. To je, nažalost, rezultat potpuno neodgovornog ponašanja.

– Koga točno?

– Svih u lancu. Od države koja je kasnila, do Uprave Uljanika u kojoj svi o svemu šute, kao da su kastrirani i fali im hrabrosti, ‘ajmo tako reći. Ovi iz Uljanika šute, dubioze se spominju u rasponu od 1,1 do 1,4 milijarde eura, Debeljak se s time razmeće, a uljanikovci… Kao da se ne radi o njima. Vrh Uljanika bi morao znati na osmu decimalu koliki je njihov dug! Nešto tu nije u redu. Pravi put bi bio, nakon što je država platila tri milijarde po pitanju jamstava, da se dodatnim ulaganjem osigura završetak brodova u izgradnji i na taj način umanji šteta po državni proračun.(Glas Istre)

1 KOMENTAR

  1. Ma je li, a di su pare???? Brodosplit je primio puuuuuste MILIJARDE kuna subvencija, a nisu napravili NITI JEDAN BROD od koliko njih ugovorenih??? A Uljanik grupa, koliko milijardi subvencija i drugih novaca se tamo usulo, a radnici ne dobivaju ni plaće… ajmo DORH Policija jeste li zatvorili koga? Bavite se poštenim građanima i hapsite starce, berače šparoga, pecače rakije, neplatiše TV pretplata, ovršene deložirane građane, hajmo malo kažite nam gdje su puste milijarde kuna koja su samo usuta u brodogradilišta? Tko to ruši našu privredu, opustošuje poduzeća, rasprodaje državnu imovinu, ruši nam Državu??? Tko su ti, jeste li DORH, Policija istražili? A ne, niste imali vremena jer treba deložirati jednu poštenu Hrvatsku obitelj jer ste joj prethodno odnijeli radna mjesta, bacili ih u očaj da bi im uzeli sve što imaju uz pratnju Policije i Državnih struktura te će sretni biti ako i živu glavu izvuku i pobjegnu u Irsku. “Hvatali” ste građane po cestama iz žbunja iskakali, lovili ste starce koji ne plaćaju TV pretplatu, berače šparoga…. Bit će zato ne možete da se bavite brodogradnjom, prezauzeta gospoda TEŠKIM KRIMINALOM kojim se odaju građani…. sve teški kriminalci, prijestupnici vozači koji voze 10 km/h više, pecači rakije, tragači za starinama, berači šparoga, neplatiše TV pretplate, ovršeni, ZAMPOVi neplatiše, i drugi, sve pozatvarati dakle, a brodogradilišta neka i dalje budu nepresušni izvor prihoda za rođačke uhljebovne strukture da nam HDZ živi sretno i dovijeka!!

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime