Nakon što su danas žitelji Vrgorca, općine Gradac i općine Jelsa prosvjedovali za izgradnju spojne ceste i tunel Ravča-Drvenik, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture obratilo se priopćenjem jer, tvrde, organizatori iznose neistine

Upravo je Ante Pranić kao gradonačelnik Vrgorca i saborski zastupnik pokrenuo priču oko izgradnje spojne ceste i tunela Ravča-Drvenik, a što su mnogi protumačili kao njegovu izbornu predkampanju. Obzirom da se sve glasnije govori o Anti Praniću kao kandidatu za splitsko-dalmatinskog župana na lokalnim izborima 2021., a vodeći se činjenicom da polako, ali sigurno gubi potporu i građana Vrgorca, ali i svojih najbližih suradnika, priča oko tunela Ravča-Drvenik mogla je poslužiti kao dobar put do birača. Međutim, u resornom Ministarstvu tvrde da organizatori prosvjeda, a među njima je i Ante Pranić, iznose neistine.

Priopćenje objavljujemo u cijelosti: “Ovim putem želimo podsjetiti na nekoliko činjenica obzirom na neistine koje iznose organizatori prosvjeda, organizirajući ga, kako navode, za nastavak radova na spojnoj cesti i tunelu između autoceste A1(Ravča) i trajektne luke Drvenik

Prije svega, potrebno je reći kako se radi o projektu izgradnje spojne ceste Čvor Ravča – Drvenik, koji je u periodu od 2011. do 2015. godine, upravo u mandatu Vlade SDP-a, izgubio sve potrebne dozvole jer se od njegove gradnje bilo odustalo. Danas, za razliku od vremena prijašnje Vlade, Hrvatske ceste od svibnja 2018. (kad je projekt prešao u njihovu nadležnost), rade na pripremi projekta. Konkretno, Hrvatske ceste su pripremile i objavile javno nadmetanje te ugovorile izradu Studije izvedivosti za navedeni projekt.

Obzirom da se Projekt, zbog procijenjene visine investicije i nemogućnosti osiguravanja svih potrebnih sredstava za izgradnju, planira prijaviti za sufinanciranje iz fondova EU u idućem programskom razdoblju, nužna je izrada Studije izvedivosti.

Studija izvedivosti se trenutno izrađuje, a njen sastavni dio bit će definiranje i analiziranje najbolje opcije položaja spojne ceste. U okviru tih aktivnosti analizirat će se i mogućnost definiranja bitno jeftinije varijante spojne ceste, koja neće biti osjetno niže kvalitete.

Dakle, zadatak je definirati cestu s nešto manjom dozvoljenom brzinom od prvotno planirane (sa 80 na 60 km/h što bi produljilo vrijeme vožnje za cca 5 min), a koja će imati bitno kraće tunele i time biti i značajno jeftinija, a sve kako bi Studija izvedivosti dala pozitivan rezultat, kao preduvjet za dobivanje sredstava iz EU fondova.

Preliminarni elementi Studije izvedivosti ukazuju da je moguće definirati varijantu spojne ceste koja ima gotovo u pola kraće tunele, a time i osjetno nižu cijenu od prvotnih 740 milijuna kuna, što je najvažniji parametar za izračun rezultata Studije izvedivosti.

Upravo zato, moralo se pristupiti pripremi novog projekta izgradnje spojne ceste Čvor Ravča – Drvenik, koji će biti racionalan i financijski opravdan, a iz svega gore navedenog, neupitno je da se projekt priprema i da se njegova izgradnja planira. Prema tome, tvrdnje organizatora prosvjeda nisu utemeljene, već se projekt priprema i planira vodeći računa o javnim financijama u trenutku kad se provodi restrukturiranje cestovnog duga i oslanjajući se, gdje je to moguće, na dostupna bespovratna sredstva.

Također, ovim putem želimo dodati i da će po dovršetku izrade Studije izvedivosti, njeni rezultati biti prezentirani javnosti. Na javno predstavljanje bit će pozvani svi predstavnici jedinica lokalne uprave zainteresiranih za projekt, Splitsko-dalmatinske županije, kao i svi zainteresirani građani”, navodi se u priopćenju.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime