Nepoznata skupina prevaranata posljednjih dana vreba starije osobe ispred različitih bankarskih institucija. I u srijedu su tako, nakon što je izišla iz poslovnice Zagrebačke banke, uočili 72-godišnju Zagrepčanku ocijenivši da im je pogodna meta za prevaru.

Očito su je tajno slijedili do kuće u kojoj živi sama, a pošto je ušla, ubrzo je uslijedio telefonski poziv.

Prodorni muški glas

– Dobar dan, ja sam Franjo Martinović iz Zagrebačke banke. Zovem zbog zloporabe vaše kartice Zabe. Molim vas da mi kažete vaše stanje računa te da pripremite PIN pa ću vam se javiti za pola sata – poručio je prodorni muški glas 72-godišnjoj Zagrepčanki koja je odmah, unatoč nizu upozorenja o prevarantima preko telefona, povjerovala u predočenu problematiku. Nije prošlo ni pola sata a tobožnji djelatnik Zagrebačke banke ponovno je umirovljenicu nazvao na kućni telefon i, naravno, opet sa skrivenog broja. Nakon što mu je uredno pročitala čak tri PIN-a za svoje tri kartice spomenute banke, prevarant joj je poručio da će po njezine kartice ubrzo doći djelatnik ne bi li ih preuzeo, poništio… – A vi, gospođo, sutra otiđite u banku po nove kartice koje ćemo vam napraviti. Znate da je bolje spriječiti nego liječiti. I nemojte o ovoj stvari nikome govoriti niti puštati ikog drugog u stan – zaključio je razgovor lažni bankar. Prevara je, srećom, na vrijeme spriječena jer su u međuvremenu u posjet 72-godišnjakinji stigli rođaci. Prevaranti su, očito, shvatili da nema prođe u ovom slučaju pa joj na vrata nitko od njih nije ni pokucao.

Laka meta

U međuvremenu su pozvani i policajci te su blokirane sve tri kartice. Izrada novih obitelj je stajala 50 kuna po kartici. Inače, ovo nije prvi slučaj takve prevare jer su stariji građani laka meta prevarantima željnima lakog plijena. Policija stoga još jednom apelira: “Građani, ne nasjedajte ni na kakve telefonske prijedloge, sugestije, apele, urgiranja…”

Ne nasjedajte, vaš PIN ni mi ne znamo!

Stariji klijenti banaka sve češće zasipaju informacijama svoje bankarske kuće o sumnjivim telefonskim pozivima koje zaprimaju u različito doba dana, a u kojima od njih osobe koje se predstavljaju kao bankari traže informacije o stanju računa, broju kartice i PIN uz objašnjenje da su njihove kartice zlouporabljene. Stoga iz Hrvatske udruge banaka opetovano upozoravaju građane da ne nasjedaju na takve pozive jer djelatnici banaka ne obavljaju takve telefonske pozive. – Ni banka niti kartična kuća koja je izdala karticu ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici – navode iz HUB-a u svom priopćenju. -Svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka odnosno da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak ne daju trećim osobama – poručuju iz Hrvatske udruge banaka.. (Jutarnji list)