Pod predsjedanjem Tonćija Bilića, makarskog gradonačelnika i predsjednika TZ grada Makarske jučer se na petoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Makarske razmatrala ponuda za izradu „Strategije razvoja turizma grada Makarske“ koju su ispred izrađivača Instituta za turizam Hrvatske prezentirali Katarina Miličević i Damir Krešić.

Institut za turizam Hrvatske je jedini znanstveni javni institut specijaliziran za istraživanje i savjetovanje u turizmu i u ugostiteljstvu. Radili su Strategiju razvoja turizma RH, ali i u našem susjedstvu za TZ Brela. Osnovni cilj izrade studije su: definiranje razvojne vizije turizma za područje grada, uspostava destinacijskog lanca vrijednosti, definiranje osnovnih marketinških smjernica koje bi omogućile razvoj novih turističkih proizvoda, operativni plan marketinga bi se definirao, te izradile smjernice za brendiranje grada Makarske kao turističke destinacije. Primjenom suvremenih metoda na principu konzultacija, dogovora s lokalnom zajednicom na terenu, radionicama te na temelju rezultata istraživanja potražnje turističkog tržišta, izrađivači kažu, dolazi se do najboljeg rješenja. Ukratko, sukladno postavljenim ciljevima, po završetku studija bi predstavljala cjelovit koncepcijski okvir i operativni program djelovanja svih ponuda za izradu dokumenta „Strategija razvoja turizma grada Makarske za razdoblje od 2015. do 2025. -Danas se Turističko vijeće ne izjašnjava prihvaća li se ili ne ponuda koja je predstavljena, uostalom, nije ni u financijskom planu predviđena izrada i naručitelj se može odlučiti i za drugog izrađivača, ali konačnu riječ o toj strategiji svakako bi na kraju dali gradski vijećnici. U međuvremenu će se strukovne skupine očitovati sa svojim prijedlozima za Strategiju razvoja, istaknuo je Tonći Bilić, predsjednik TZ grada Makarske. -Samo kombinacijom vaših sugestija, lokalnih ekspertiza na terenu i naše stručne vizije u suradnji s ostalima u okruženju jer je destinacija živ ciklus, dolazi se do optimalnog rješenja- naglasio je dr. Damir Krešić. Naveo je kroz pokazatelje kako je makarski turizam do 1985. godine rastao, a potom od 2000. u biti pada. Prošle je godine ostvareno 985 000 noćenja. Makarska je došla u fazu gdje mora odlučiti hoće li nešto napraviti ili prepustiti da se ništa ne mijenja. Predstavnici Instituta predstavili su ponudu za izradu Strategije došavši na poziv direktora Ureda TZ grada Makarske Tonćija Lalića koji je uslijedio nakon prošle sjednice Turističkog vijeća koje je takav zaključak donijelo. Tada je potekla i inicijativa da se održe sastanci sa svim strukovnim skupinama od hotelijera, privatnih iznajmljivača, turističkih agencija, prometa, komunalnih poduzeća kako bi svatko iz svojih segmenata dao prijedloge i sugestije koji trebaju poslužiti stručnjacima u izradi onakve strategije koja je najbolja i za koju se grad odluči. Slavko Premeru je kritizirao što se strukovne skupine već nisu sastale, dok je Bepo Srzić, direktor Hotela Makarska d.d. sugerirao da se čim prije održe sastanci s predstavnicima poduzeća koja će dati odgovor u kakvom nam je stanju infrastruktura. Taj posao strukovne skupine trebaju odraditi u sljedećih dvadesetak dana i prijedlog plana pripremiti za županijsku Turističku zajednicu, naglasio je gradonačelnik Bilić. (Makarsko primorje)