Na jednoj od predstojećih Vladinih sjednica trebala bi se donijeti odluka o ukidanju naplate vožnje kroz tunel “Sveti Ilija” od 1. siječnja 2018. godine.

Tu vijest potvrdio nam je župan Blaženko Boban koji se od početka mandata zalaže za besplatan prolaz tunelom kroz Biokovo kao ponajprije jedan od modela pokretanja boljeg života u Imotskoj krajini i zaustavljanje iseljavanja preostalih aktivnih, mladih stanovnika. – Tu lijepu vijest dobio sam od ministra prometa Olega Butkovića. Ne želim ni najmanje glorificirati svoju ulogu u svemu tome, ali je činjenica da sam, uz vas novinare, po sto i jedan put tvrdio, i to na odgovornim mjestima, da je tunel razvojni projekt kako za Imotsku krajinu, tako i za Makarsko primorje, ali i otoke. Pitao sam i stručnjake gdje se to još u Hrvatskoj plaća korištenje pristupa autocesti, bez obzira je li riječ o prometnicama ili tunelima. Njihov odgovor glasio je – nigdje. Pa zašto bi ponajprije Imoćani i Makarani trebali to plaćati? Država neće propasti ako se ukine tunelarina. Zahvala ide i svima onima koji su lobirali za zajedničku stvar, ponajprije čelnim ljudima imotske lokalne samouprave i saborskim zastupnicima iz Imotske krajine – kazao je Boban. Prema informacijama koje imamo, najjednostavniji model ukidanja tunelarine bio bi da se tunel “Sveti Ilija” prebaci iz nadležnosti “Hrvatskih autocesta” (HAC) na “Hrvatske ceste” čime se stječu i zakonski uvjeti za prestanak naplate cestarine. Cijena tunelarine sada se kreće od 12 kuna u jednom smjeru za motocikle, preko 20 kuna za automobile, do 45 kuna za veće kamione i autobuse. Budući da veliki broj imotskih poduzetnika, posebno građevinara kod kojih danas, nakon totalnog kraha velikih tvrtki, radi najviše ljudi, pogotovo mladih željnih posla i opstanka na rodnom ognjištu, a gradilišta su im u Makarskom primorju i na otocima, ne treba ni govoriti koliko će uštedjeti najavljenim ukidanjem plaćanja. Neke procjene govore da je riječ o pola milijuna kuna godišnje, što je iznos bruto godišnje plaće za pet-šest radnika. Iako nema pouzdanih podataka, procjenjuje se da stanovnici Imotske krajine tijekom jedne godine za prolaske kroz “Svetog Iliju” izdvoje više od pet milijuna kuna, a ni žitelji Makarske rivijere, od Brela do Gradca, ne zaostaju puno, dapače. Najnoviji podaci koje smo dobili od HAC-a govore da je od otvaranja tunela 8. srpnja 2013. godine do proteklog ponedjeljka, 20. studenoga, kroz tunel prošlo 5,33 milijuna vozila. Od tunelarine je uprihođeno 91,35 milijuna kuna, i to bez PDV-a koji se također slio u državnu blagajnu. Najavljeni potez Banskih dvora stoga se ne bi smio smatrati nikakvom darovnicom Imoćanima i Makaranima, to je samo slijed odluka dosadašnjih, ponajprije HDZ-ovih vlada, u kojima se tumačilo kako je tunel “razvojni projekt” s jedne strane, a s druge da je riječ samo o izjednačavanju “Svetog Ilije” sa svim ostalim prometnicama kojima se pristupa autocestama. (Slobodna Dalmacija)

1 KOMENTAR

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime