Muraj do proljeća zatvoren za automobile

Zadrani će se, kako stvari stoje, najmanje do proljeća voziti oko Poluotoka samo Liburnskom obalom, dok će Bedemi zadarskih pobuna, poznatiji kao Muraj, za promet biti zatvoreni.

Znači li to da se Muraj definitivno zatvara za promet i pretvara u pješačku zonu? Pitanje je još više opravdano kad se zna da vožnjom (samo) Liburnskom obalom nastaju svakodnevne gužve, a riječ je o zimskom razdoblju, što znači da bi u ljetnoj špici bez prometa Murajom zastoji postali veliki problem, unatoč činjenici što je trajketni promet izmješten u Gaženicu. – Vrata sv. Krševana trebala su se u dogovorenom obuhvatu radova hidroizolirati i prigodom skidanja cestovnog pokrova utvrdilo se da je premali nadsloj napravljen iznad samih vrata. Kad je uspostavljena hidroizolacija iznad vrata, nastao je u cestovno-prometnom smislu jedan brijeg, “kvrga” nepodesna za normalnu vožnju. Stručnjaci za ceste u komunalnom odjelu Grada rekli su da je to za vožnju neprihvatljivo i da se treba pronaći tehničko rješenje da to bude u istoj razini s kolnikom. Paralelno s tim radovima, želja Grada Zadra bila je da se u tom malom uzorku napravi naznaka budućeg uređenja Muraja kao šetnice. Postoji projekt Bobe Marova i taj mali komad iznad vrata uredit će se prema tom projektu. Osim toga, u agenciju “Mia tours” ispod vrata je curila voda, pa se morao rješavati i taj problem oborinskih voda. To ipak ne znači da će se Muraj u ovoj fazi definitivno zatvoriti za promet jer bi to bilo nemoguće prije ozbiljnije analize prometa. Očekuje se da će Hrvatske ceste vrlo brzo početi s rekonstrukcijom ceste uz Obalu kralja Tomislava i Liburnskom obalom. Bilo bi nemoguće da se zatvori ta cesta uz istodobnu rekonstrukciju Muraja, što bi potpuno paraliziralo promet tim dijelom Poluotoka – doznali smo u Gradskoj upravi.

Rekonstrukcija obale

kamionBez cjelovitog pristupa tom problemu sva bi parcijalna rješenja bila nemoguća. Koliko će radovi potrajati, još uvijek nije poznato. Gradska uprava ostavila je sebi “komodan” rok do proljeća, ali to ne znači da radovi ipak neće prije završiti te da će se promet Murajom otvoriti i prije proljeća. – Ako se krene u rekonstrukciju obalnog pojasa, to bi pogotovo trebalo ubrzati radove na Muraju i otvoriti ga za promet. Stabla koja su zauzimala 80 posto nogostupa također bi trebala biti reducirana kroz ove radove, a jedan uzorak tih radova već je napravljen poviše same tržnice prigodom rekonstrukcije dijela bedema ispod kojih se sada nalaze štanderi. Tu je proširen nogostup, što bi se trebalo na isti način nastaviti i do Vrata svetog Krševana, odnosno preko samih vrata kao parcijalni zahvat budućeg cjelovitog rješenja Muraja. Uređenje Muraja inače sadrži puno širi aspekt čiji će se dijelovi primjenjivati ovisno o mogućnostima i financijskim preduvjetima. Projekt cjelovitog uređenja Muraja još je uvijek u postupku ishođenja suglasnosti konzervatora. Postoje različita mišljenja o tome jer bi projektanti željeli moderniji pristup uređenja Muraja, dok su konzervatori više za arhaično-povijesni izgled. Nekoć je to bio prašnjavi poštanski put, ali toliko daleko ipak se neće ići. Iznad vrata će se postaviti popločanje u kockicama za nogostup kao uzorak potencijalnog budućeg rješenja – kažu u Gradskoj upravi.

Novi sadržaji

Kako doznajemo, ideja je da Muraj danas-sutra ipak bude samo pješačka zona, ali to će ovisiti o rezultatima natječaja uređenja Jazina – Rive, za što Grad Zadar uskoro raspisuje natječaj. Muraj bi u tom smislu mogao postati šetnica upotpunjena nekim umjetničkim i ugostiteljskim sadržajima, ali izdvojena rješenja ne dolaze u obzir, nego samo zahvati kao dio budućeg projekta. Trenutno je Muraj neosvijetljen, bez adekvatnih nogostupa, s parkiranim automobilima i on je neuvjetan za bilo što osim kao komunikacija i parkiralište. To je povod razmišljanja da dobije i neku drugu funkciju, ali to sve ovisi o arhitektonsko-urbanističkom natječaju Jazina, kao i UPU-u Ravnice, koji bi trebao definirati promet u mirovanju na Poluotoku. A do tada, još bi puno automobila trebalo proći Murajom… (Slobodna Dalmacija)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here