Jedno je imati bučnu reklamu, skupa predstavljanja na turističkim sajmovima i slogane kojima se oglašava turistička Hrvatska. No, na kakve se sve kapilarne načine reklamira naša zemlja, posve indirektno, čak i bez naznake da je riječ o našoj zemlji, svjedoči kratka reklama za – kanadsku nacionalnu lutriju “Loto 649”.

Web stranica “St. Catharines Standarda”, lokalnih kanadskih novina, ima rubriku “Tražilica”, tipa – vi pitajte, mi ćemo naći odgovor. Prije nekoliko dana netko je htio saznati gdje je snimljena lutrijska reklama u kojoj mladi ljudi, dok putuju u kamperima, telefonom dobiju vijest o dobitku.

Paška ‘bespuća’

U toj reklami skupina mladih putuje u “kućama na kotačima’ bijelo-modrim krajolikom sazdanim od gologa kamena i mora, ručaju na otvorenom i prelaze, među ostalim, preko prekrasnoga velikoga mosta. “Je li to snimljeno u SAD-u? Ima li Kanada most kakav se vidi u reklami?” pitanje je čitatelja. Reklama je nastala u Hrvatskoj – kaže se u tekstu naslovljenom sa “Živjeti san… u Hrvatskoj”. “Lansirana” prije više mjeseci, snimljena u kanadsko-hrvatskoj koprodukciji i nazvana “Lunchroom”, reklama je snimljena u “Mjesečevu pejsažu” otoka Paga; most koji, snimljen iz zraka, doista spektakularno izgleda jest Paški most. Na YouTubeu bilježi 12.000 klikova, uz pretpostavke gledatelja da je snimljena u jugozapadnom dijelu SAD-a.

Paška idila

Galit Salomon, glasnogovornica OLG-a, agencije koja je radila ovu promotivnu kampanju, rekla je da je gotovo 80 posto reklama za tamošnju lutriju snimljeno na domaćem terenu, u Kanadi, no povremeno se snima u inozemstvu, čime se odražava snove koje ljudi imaju o osvajanju jackpota – putovanje je, naime, jedna od najčešćih želja koje bi potencijalni dobitnici željeli ostvariti. “Mjesto je očito privuklo pažnju, a upravo to je ideja – da osoba zadužena za traženje lokacija nađe ono što će zaintrigirati gledatelja”, iznijela je glasnogovornica Salomon.

Atraktivno kampiranje

Autori rubrike kojima je pitanje postavljeno i koji su tražili odgovore bili su skeptični prema ideji da bi Kanađani baš kamperima mogli krstariti Hrvatskom, no potrudili su se, saznali i u tekstu naveli kako Hrvatska, prema podacima s internetske stranice HTZ-a, ima čak 194 kampa. Prenose i kako se na tim stranicama “s prekrasnim slikama veličanstvenog krajolika” kaže da je Hrvatska na dobrom putu da postane “najatraktivnija kamping-destinacija na Mediteranu”. U anketi ponuđenoj uz tekst, na pitanje što biste prvo učinili da dobijete glavni zgoditak, ponuđeno je 10 odgovora: najviše, 23 posto glasova, odnijelo je “plaćanje svih računa”, a najmanje – tri posto – doniranje novca u dobrotvorne svrhe. Njih sedam posto, pak – otputovalo bi u Hrvatsku. (Slobodna Dalmacija)