Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) na namještenom je javnom natječaju kupila šest automobila za ukupno 1.371.414,72 kuna. Odluka da si nabavi novu limuzinu bila je jedna od prvih koju je Vladimir Kristijan donio nakon što je na čelo uprave HBOR-a postavljen 30. svibnja.

Kristijan je već početkom srpnja raspisao natječaj za nabavku vozila na leasing. Kako je taj natječaj propao jer se nitko nije javio, Kristijan je u kolovozu raspisao novi natječaj, ali ovoga puta se odustalo od leasinga te je HBOR vozila odlučio kupiti.

Ignorirali upozorenja da uvjete zadovoljava samo Peugeot 508

Još za vrijeme trajanja natječaja bilo je jasno da tražene tehničke specifikacije može ispuniti samo jedan tip vozila – Peugeot 508 BlueHDI 180 KS Euro 6. Na to je HBOR i upozoren putem dopisa kojeg im je poslao jedan potencijalni ponuđač.  “Uvidom u tehničku specifikaciju vozila i nakon dodatnog istraživanja tržišta obavještavamo Vas da istu u potpunosti zadovoljava samo jedan ponuditelj odnosno vozilo, a što je protivno Članku 3. Zakona o javnoj nabavi”, stoji u dopisu koji je dio natječajne dokumentacije. HBOR je ovo upozorenje odlučio ignorirati. U odgovoru objavljenom 5. rujna ove godine, koji je također uvršten u natječajnu dokumentaciju, poručili su da su tehničke karakteristike vozila prilagodili svojim potrebama. “Naručitelj je tehničku specifikaciju vozila odredio sukladno svojim potrebama na temelju karakteristika koje imaju vozila srednje klase koja se mogu naći tržištu i smatra da navedene tehničke karakteristike zadovoljava više od jednog vozila koje navodite. Sukladno tome nema potrebe za izmjenom Dokumentacije za nadmetanja u dijelu koji se odnosi na tehničke specifikacije”, odgovorili su iz HBOR-a na primjedbu da uvjete natječaja može ispuniti samo Peugeot 508.

Tražili baš taj auto zbog zaštite okoliša?!

Sporna u cijeloj priči je emisija CO2. Iz HBOR-a su tražili da automobile čija je snaga motora od 133 do 140 kW, pri čemu maksimalna emisija CO2 smije biti 111 g/km. S obzirom da navedeni uvjet emisije CO2 može ispuniti samo navedeni Peugeotov model, još jedan je potencijalni ponuđač još u kolovozu tražio od HBOR-a da izmjeni natječajnu dokumentaciju kako bi u konkurenciju ušla i vozila čija je emisija CO2 do 123 g/km. “Maksimalna dopuštena emisija CO2 utvrđena je u iznosu od 111 g/km iz razloga zaštite okoliša. Naručitelj smatra da je opravdano tražiti najniže moguće vrijednosti ispuštanja ugljičnog dioksida kao jednog od najvećih zagađivača biosfere, sukladno najnovijim europskim normama i trendovima”, odgovorili su tada iz HBOR-a. Da je natječaj namješten za zastupnike Peugeota, postalo je sasvim jasno još prilikom otvaranja pristiglih ponuda. Na natječaju su se javila tri ponuđača: Auto Expert iz Slavonskog Broda, Auto Grifon iz Zagreba i Auto Hrvatska automobili iz Zagreba.  Kao valjane su prihvaćene samo prve dvije ponude, s obzirom da su Auto Expert i Auto Grifon zastupnici Peugeota. Ponuda zastupnika Škode je odbijena uz obrazloženje da ponuđeni automobili ne zadovoljavaju tehničke specifikacije. Na natječaju je pobijedio Auto Expert, koji je ponudio šest automobila za 1,37 milijuna kuna, tek 20 tisuća kuna manje od ponude Auto Grifona. (index.hr)