Tko je Burak Baykan, čovjek koji predvodi tursko osvajanje Zadra?

Nakon kupnje zgrade u kojoj je nekoć poslovala tvornica Maraska te okolnog terena, Doğuş grupa finalizira razvoj i dizajn novog hotela s pet zvjezdica koji će pratiti luksuzna rezidencijalna zona.

Četrdesetogodišnji Burak Baykan, regionalni direktor Doğuş grupe za Hrvatsku i Crnu Goru, diplomirao je  politologiju i međunarodne odnose na Fakultetu poslovne administracije Sveučilišta Boğaziçi u Turskoj te završio MBA na moskovskom Sveučilištu Touro. U siječnju 2010. godine došao je u Hrvatsku, na poziciju regionalnog direktora za Hrvatsku i Crnu Goru, preuzimajući odgovornost za cjelokupni poslovni razvoj u ove dvije zemlje.  Uz to, član je Uprave u nekim kompanijama Doğuş grupe u Grčkoj i Španjolskoj. Poslovnu karijeru započeo je tijekom studiranja. Prije dolaska u Hrvatsku radio je u Turskoj i Rusiji, u autoindustriji i logistici. Doğuş Holdingu pridružio se 2007. godine kao savjetnik predsjednika Uprave u Rusiji. “U šest godina koliko poslujemo u Hrvatskoj, uspjeli smo učiniti neke važne korake u investicijama, ali i ostvarivanju snažnijih veza sa zajednicom. Oformili smo  snažan i ambiciozan tim sa 300 zaposlenika”, kaže Burak Baykan. Doğuş grupa jedan je od najvećih konglomerata u Turskoj i korporativni lider u regiji. Njezin je vlasnik i predsjednik 52-godišnji Ferit F. Şahenk. OLYMPUS DIGITAL CAMERAGrupacija trenutačno zapošljava oko 50.000 zaposlenika u više od 250 kompanija diljem svijeta te je aktivna u osam segmenata: financijskim uslugama, automobilskoj industriji, građevinarstvu, medijima, turizmu, nekretninama, energetskom sektoru te proizvodnji hrane i pića. Upravlja imovinom vrijednom više od 100 milijardi eura. Uz područja primarnog interesa, grupa svoj rast održava i novim investicijama u razvoj tehnologija te sportu i zabavi. Osnovana je 1951. godine. Doğuş grupa osmislila je respektabilne brendove koji, uz primjenu globalnih standarda, predstavljaju Tursku diljem svijeta. Kako bi postala vodeći regionalni igrač, Grupa je uspostavila lokalna i međunarodna partnerstva s ciljem ostvarivanja svoje strategije rasta. Tako je stvorena sinergija s globalnim partnerima, uključujući Banco Bilbao Vizcaya Argentaria u području financijskih usluga, Volkswagen AG i TÜVSÜD u automobilskoj industriji, CNBC i Condé Nast u segmentu medija, Hyatt International Ltd. i HMS International Hotel GmbH (Maritim) u turizmu, Latsis Group, Kiriacoulis Group i Adriatic Croatia International Group u segmentu marina te International Azumi Group u industriji hrane i pića. U šest godina koliko posluje u Hrvatskoj, Doğuş grupa je uložila oko 250 milijuna eura u hrvatski turizam. “Naše investicije dijele se na nautički i hotelski biznis. U nautičkom segmentu vlasnici smo triju marina u središnjoj Dalmaciji i usmjereni smo na to da ih pretvorimo u lifestyle destinacije s visokom razinom usluge. U hotelskom biznisu orijentirani smo na luksuzni segment jer smo svjesni njegova potencijala, kao i interesa gostiju koji posjećuju Hrvatsku. Osim nastavka ulaganja u ova dva segmenta, razmišljamo o ulasku u nova područja ugostiteljstva i usluga. Jedan od idućih koraka bit će dovođenje međunarodnih restoranskih brendova u regiju. Planiramo otvoriti međunarodni lanac restorana u hrvatskim gradovima”, otkriva Burak Baykan. U srpnju 2015. godine otvoren je D-Resort Šibenik. Radi se o prvoj greenfield investiciji Doğuş grupe u Hrvatskoj, a njezina je vrijednost 25 milijuna eura.

D-Resort Šibenik
D-Resort Šibenik

“Vrhunski hotel i vile uz sadržaje poput restorana, barova, wellness centra te ekskluzivnih trgovina privlače nov segment gostiju u Šibenik, stvarajući novo lifestyle odredište. U segmentu hotelskog biznisa, naš je cilj gostima ponuditi vrhunske proizvode i usluge, otvaranjem novih turističkih sadržaja te predstavljanjem drugih luksuznih brendova portfelja Doğuş grupe u Hrvatskoj. U skladu s ovom strategijom, preuzeli smo Villu Dubrovnik, prestižni hrvatski boutique hotel”, pojašnjava Burak Baykan. Doğuş grupa je trenutačno najviše usmjerena na projekte u Zadru. Nakon kupnje zgrade u kojoj je nekoć poslovala tvornica Maraska te okolnog terena, finalizira razvoj i dizajn novog hotela s pet zvjezdica od 120 soba, koji će pratiti luksuzna rezidencijalna zona sa 80 stanova, trgovinama, restoranima, kafićima i barovima. Hotelom će upravljati međunarodni luksuzni hotelski lanac i već je dogovorena suradnja za upravljanje tim hotelom s jednim vrhunskim brendom specijaliziranim za hotelski menadžment. Prema procjenama, novi objekti bit će otvoreni 2018. godine. Doğuş grupa preuzela je dosad tri marine u Hrvatskoj – marinu D-Marin Mandalina u Šibeniku, marinu D-Marin Dalmacija u Sukošanu te marinu D-Marin Borik u Zadru. Nakon akvizicije, preuredili su D-Marin Mandalinu u jedinu marinu u Hrvatskoj koja može prihvatiti superjahte. To je i prva marina s kategorijom pet sidara u Hrvatskoj. Trenutno ulažu u marinu D-Marin Dalmacija, najveću u Hrvatskoj. Nakon završetka radova na novoj recepciji i administrativnoj zgradi, započeta je gradnja dodatnih sadržaja koji će biti dostupni gostima marine, ali i drugim posjetiteljima.

D-Marin Borik
D-Marin Borik

Početkom nove turističke sezone bit će otvoren i novi beach club u sklopu kojeg će se naći restorani, bazen i igralište te će marina postati mjesto koje će posjetitelji u regiji jednostavno morati posjetiti. Kad sezona završi, započet će se s obnovom boutique marinom D-Marin Borik u Zadru, kako bi kvalitetu usluge u njoj podignuli na razinu one koju nude u druge dvije marine. Doğuş grupa je drugi po udjelu dioničar najvećeg lanca marina na Mediteranu, ACI-ja. “O našim planovima vezanim uz ACI, mogu reći da smo zainteresirani ponuditi naše iskustvo i znanje stečeno u upravljanju marinama u četiri zemlje ako nam država odluči dodijeliti više odgovornosti. Vjerujemo da možemo imati pozitivan utjecaj na ACI u mnogim aspektima”, ističe Burak Baykan, koji potvrđuje da su i dalje zainteresirani i za preuzimanje Marine Zadar. “Zainteresirani smo za marinu Zadar. Sudjelovali smo na natječaju za marinu, koja je još predmet sudskog postupka. Vrlo smo znatiželjni po pitanju ishoda i spremni smo značajno uložiti u marinu te ju razviti onako kako to Zadar zaslužuje. Mislim da će to uvelike promijeniti izgled centra Zadra”, kaže Baykan. Problemi te marine vezani su, osim uz poslovanje tvrtke Tankerkomerc koja je njome upravljala i zapala u probleme, i uz  rješavanje koncesije. “Hrvatska ima prekrasnu obalu i idealno je mjesto za sve nautičare. Međutim, kako bi postala još konkurentnija, potrebno je podići kvalitetu usluge. Nautička je industrija vrlo zahtjevna, osobito segment superjahti. Ako želimo privući više nautičara te ih potaknuti da potroše više vremena na nekoj destinaciji, važno je da im osiguramo tehničke i logističke mogućnosti, ali i mjesta na kojima mogu provesti svoje vrijeme. Gostima je potrebno ponuditi savršeno prilagođena rješenja uz osobni pristup, koji je ključan u osmišljavanju destinacija na kojima će ljudi uživati u slobodno vrijeme. Daljnji razvoj nautičkog biznisa jako je povezan s cjelokupnim razvojem regije kao destinacije. Profil gostiju u nautičkom turizmu povezan je sa sadržajima koji su u ponudi u regiji. Osim prirodnih ljepota ili drugih osnovnih usluga, restorani i zabavni sadržaji izuzetno su važni za povećanje broja gostiju te prihoda”, pojašnjava Burak Baykan perspektivu nautičkog turizma u Hrvatskoj. Kako Doğuş grupa posluje u velikom broju zemalja u regiji i diljem svijeta, Burak Baykan kaže da se iskustva u Hrvatskoj ne razlikuju toliko u usporedbi s njima. Smatra da Hrvatska ima puno potencijala za razvoj, osobito u segmentu luksuznog turizma, s obzirom na to da može ponuditi mnogo više od smještaja. Sve to zbog bogate povijesti i kulturne baštine, gastronomske ponude te prekrasne prirode, a svake godine sve više ljudi otkriva je kao destinaciju. “Moramo osigurati nove sadržaje koji će regiju učiniti još atraktivnijom destinacijom, kao alternativu jedriličarskim rutama francuske i talijanske rivijere. Ljudi uvijek traže alternativu. Mi kao ulagači trebamo stvoriti sadržaje za goste koji imaju visoke zahtjeve. S međunarodnim iskustvom i međunarodnim brendovima s kojima poslujemo diljem svijeta, uvijek težimo ostvarenju tog cilja. Kontinuirano tražimo nove mogućnosti jer vjerujemo da Hrvatska ima mnogo neiskorištenog potencijala. Hrvatska je prekrasna zemlja, predivnih prirodnih ljepota, snažne infrastrukture te visokokvalificiranih ljudskih potencijala. Vjerujemo u budućnost i uvijek razmatramo nove prilike”, kaže Burak Baykan. Ono što ovoga menadžera izdvaja u odnosu na mnoge strane menadžere koji su radili u Hrvatskoj je njegovo iskustvo i percepcija poslovnog ozračja u Hrvatskoj. “Od početka rada u Hrvatskoj imali smo veliku potporu tijela nacionalne i lokalnih vlasti. Činjenica da smo ostvarili našu greenfield investiciju D-Resort Šibenik u samo 16 mjeseci najbolji je dokaz da ulagači mogu uspješno poslovati u Hrvatskoj. Vlada uvodi mjere kako bi privukla što više ulagača i smatramo da Hrvatska čini sve potrebne birokratske korake u smislu poticanja investicija. To je sada stvar vremena i oporavka europskih gospodarstava, a interes ulagača sigurno neće izostati kao odgovor na korake koje Hrvatska poduzima. Čini nam se da mnogo njih sada promatra Hrvatsku. Mi smo u Hrvatskoj imali stalnu podršku kroz čitav ulagački proces. Osjetili smo brojna poboljšanja i znamo da to moramo naglasiti, prvo regionalno, a onda i globalno. Ljudi trebaju biti svjesniji ulagačkog potencijala i poboljšanog okruženja”, procjenjuje Baykan. Za daljnji uspjeh u turizmu, prema njegovim riječima, potrebno je razviti više vrhunskih sadržaja. “To je dužnost svakog ulagača. U ovom trenutku očekivati sve od države, ne bi bilo u redu.  Ulaganje u Šibenik je dobar primjer. Imali smo dobru sezonu ne samo u smislu noćenja i rezervacija nego je i, s obzirom na sadržaje koje objekt nudi, profil gostiju bio vrlo visok. Ono što ćemo više očekivati u turizmu je jači marketing destinacije te razvijanje logistike poput, primjerice, povećanja broja letova kako bi se što većem broju ljudi omogućilo da dođu u Hrvatsku. Ovaj će razvoj jednako tako utjecati i na razvoj vrhunskih sadržaja”, smatra ovaj menadžer.  Kod suradnika najviše cijeni integritet i timski duh te spremnost na suočavanje sa svim izazovima na kreativan način i s pozitivnim stavom. Jednako tako cijeni izvrsnost i odgovornost suradnika u svakodnevnom poslovanju. “U Doğuş grupi postavljamo snažan naglasak na ljude jer vjerujemo da su oni naša najveća vrijednost. Vrlo sam sretan što mogu reći da smo u Hrvatskoj našli mnogobrojne visokoobrazovane i motivirane profesionalce koji uvijek teže tome da ostvare više od očekivanja”, otkriva Baykan. Kao glavni sponzor, Doğuş grupa podržava košarkaške klubove u Zadru i Šibeniku. “Osobito smo usmjereni na razvoj djece i mlađih generacija, a u skoroj budućnosti bit ćemo još više društveno angažirani u sportu”, napominje Baykan. (objektivno.hr)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here