U HAC-ovu Centru za održavanje i kontrolu prometa u Vrgorcu zaposleno je 13 novih ljudi, a među njima nema nikoga s područja Vrgoračke krajine, kažu naši izvori koji žele ostati anonimni.

Neslužbeno doznajemo da bi jedan vrgorački vozač ipak mogao “upasti”. Uglavnom su to ljudi s područja Imotske krajine i susjedne doline Neretve. Među zaposlenima su, navodno, susjedi poslovođa, voditelja pravca… Izgleda da je cijela operacija zapošljavanja bila dobro osmišljena te da su za nju znali samo određeni krugovi. Na naše pitanje radi li se možda o sezonskoj ispomoći iz tehničkih jedinica Zagvozd i Dugopolje, s obzirom na to da nakon povratka radnika s područja Like u vrgoračkoj jedinici kronično nedostaje ljudi, naši izvori kažu da su ti ljudi došli tu raditi na dulje razdoblje.

’Padale’ su i glave…

Zbog cijele situacije Vrgoračka krajina ponovno je na nogama, jer je prigodom otvaranja dionice autoceste Vrgorac – Ploče predsjednik Uprave HAC-a Alen Kruhak rekao da će tijekom veljače 2014. godine biti raspisan natječaj za četrdesetak novih radnih mjesta, te da bi prednost pri zapošljavanju trebalo imati lokalno stanovništvo.  No, Vrgorčani su, izgleda, ponovno izigrani. Inače, u ovom HAC-ovu centru, koji održava 25 kilometara dugu dionicu od Ravče do Ploča, trebalo je raditi oko 60 ljudi, a trenutno su tu 23 zaposlenika – ni jedan iz Vrgorca! A kad se tome pridodaju trinaestorica novozaposlenih, stanovnici Vrgoračke krajine ponovno su ostali kratkih rukava. Slična je situacija i na naplatnim kućicama. Tinov grad ima dva ulaza – izlaza na Dalmatini, a samo nekoliko Vrgorčana radi na naplatnim postajama u blizini svoga rodnog mjesta. Od ukupno osamdesetak planiranih i realiziranih radnih mjesta (COIKP i naplatne postaje Ravča i Vrgorac) vezanih uz HAC, samo je sedam-osam ljudi s područja Vrgoračke krajine, a ostali uglavnom dolaze iz bližih ili daljih gradova i općina, plaćaju im se dodatni troškovi, poput odvojenog života, putnih troškova… Nepisano pravilo pri gradnji autoceste bilo je da se zapošljava lokalno stanovništvo, i to zbog niza razloga, no s tom se praksom stalo kad se došlo do Vrgorca. Onda je u ljeto 2010. godine izbila zanimljiva afera, i to baš u Vrgorcu, zbog zapošljavanja na naplatnim postajama, nakon čega su “padale” i glave.  Vrgorački gradski vijećnici upućivali su zahtjeve Vladi i HAC-u da održe obećanje i počnu zapošljavati ljude s područja Vrgorca, ali, kako izgleda, za to nitko nije baš mario. Stoga njihove reakcije ne čude, a neke su izjave uperene i u svrhu predizborne kampanje.

’Krivi su i HDZ i SDP’

– Svi su ljudi, a posebno predstavnici braniteljskih udruga, ogorčeni zbog ovakvog zapošljavanja jer su Vrgorčani ponovno prevareni – kazao je vrgorački dogradonačelnik Željko Pervan (HDZ). Nekadašnji koalicijski partneri iz HSP-a AS oštro su udarili po HDZ-u i SDP-u zbog ovog slučaja. – Sramota! Katastrofa! Krivci za ovo podjednako su i HDZ i SDP. Lokalni čelnici iz redova HDZ-a nisu ništa napravili, a ovi iz SDP-a posebna su priča. Pod njihovom vlašću i s njihovom Vladom Vrgorac propada iz dana u dan. U grad nije došla ni jedna investicija u posljednje četiri godine, a sad su nam pred kuću počeli dovoditi ljude sa strane – istaknuo je Slobodan Granić, čelnik pravaša. Predstavnici Nezavisne liste mladih također su osudili ovakav način zapošljavanja, ističući da su stranačka lobiranja iz Vrgorca prema Vladi trebala biti aktivnija. – Nastavlja se Vladina politika zaobilaženja Vrgorca. Iako smo u veljači dobili obećanja da će biti raspisan natječaj za četrdesetak radnih mjesta za koja će domaće stanovništvo imati prednost, ovim smo činom prevareni i izigrani. Smeta mi to što otpor Vladinoj politici zaobilaženja ovoga grada aktivnije ne pružaju Vrgorčani, koji bi preko svojih stranačkih linija trebali lobirati za svoj grad i svoje sugrađane – rekao je Ante Pranić iz Nezavisne liste mladih. Kontaktirali smo i Radu Bobanca, šefa lokalnog SDP-a, da nam kaže nešto o ovoj temi, međutim, do završetka teksta on nam se nije javio. Zato nas je nazvao gradski vijećnik SDP-a Gojko Trlin. – Ne može to tako, osobno sam kontaktirao mnoge, sve do nekih ministara. Osobno ću prvi stati u prosvjed i predvoditi kolonu – poručio je Trlin. (Slobodna Dalmacija)